MAN OF STEEL Şi Cele 10 Greşeli Din Trecut Pe Care Reboot-ul SUPERMAN Trebuie Să Le Evite!

Poate mai mult decât orice alt caracter al cărţilor de benzi desenate, Superman Omul De Oţel, a devenit în timp un adevărat simbol al speranţei şi al dreptăţii.
„Fără îndoială, Superman este regele tuturor supereroilor, toată lumea ştie asta”, sunt cuvintele cu care regizorul Zack Snyder a întâmpinat mulţimea la standul H de la convenţia Comic-Con de anul acesta.
Reacţia din sală a fost una destul de ciudată, publicul prezent, reuşind să facă o linişte enervantă, fapt ce a reuşit să mă ducă cu gândul la neîncrederea publicului larg pentru o nouă viziune a lui Superman.

Şi în fond de ce nu am fi suspicioşi? Având în vedere că în ultimi 25 de ani, singurul produs legat de cel mai popular super erou, a adus pe piaţă doar un singur film slăbuţ şi pe alocuri plictisitor.
Superman Returns a reuşit în 2006 doar să agite şi mai mult fanii, dar în schimb a generat mult mai multă neîncredere.
Cu un buget de producţie ce a depăşit aproximativ 200 milioane dolari, regizorul Bryan Singer a adus pe ecrane în 2006 un film lent, aproape lipsit de acţiune, iar singurele cadre ce meritau cu adevărat să fie demne de puterea reală a lui Superman, au fost ori foarte scurte, ori aproape inexistente.
Ţinând cont de faptul că orice cinefil iubeşte puţină acţiune combinată cu un scenariu inteligent şi scene surprinzătoare, Superman Returns a reuşit decât să dezamăgească şi mai mult orice fan al super eroului, dar şi publicul larg, fapt ce a dus la o penalizare drastică a producţiei, prin încasări dezamăgitoare.
Dacă planul iniţial al celor de la DC Comics, de a face un reboot în 2006, cu mai multe continuări şi o integrare a lui Superman într-un viitor film Justice League, a eşuat odată cu lansarea lui Superman Returns, cei de la DC Comics, nu au renunţat la ideea iniţială.
Astfel au încercat din nou în 2011, cu producţia Green Lantern, care de asemenea a fost o nereuşită din punct de vedere comercial şi un dezastru din punct de vedere popular.
Un singur lucru au reuşit cei de la DC Comics, reinventarea lui Batman, o reuşită a super francizei ce i se datorează talentatului regizor Christopher Nolan.
Bănuiesc că tocmai de aceea, Nolan este implicat creativ în mai toate producţiile viitoare ale celor de la DC Comics şi Warner Bros, inclusiv în noul reboot al regizorului Zack Snyder: Man Of Steel.
Ţinând cont că ne apropiem tot mai mult de anul 2013, ar fi bine ca regizorul Zack Snyder şi îndrăzneţul său proiect Omul De Oţel, să nu repete greşelile pe care filmul anterior şi regizorul Singer le-au făcut.
Mai jos o să vă descriu 10 greşeli din Superman Returns pe care producţia Man Of Steel trebuie să le evite pentru a fi mai aproape de inima fanilor şi a publicului larg.

 10. Metropolis:

Superman Returns a încercat din greu, aproape cu succes, să stabilească că oraşul fictiv Metropolis, este un oraş ce se compară în mod real cu o metropolă gigant ca New York.
Ceea ce Superman Returns a uitat de fapt să realizeze, este să populeze această metropolă cu oameni reali. Oameni care să reacţioneze la evenimentele din jurul lor într-un mod credibil.
Asta nu înseamnă neapărat doar oameni care fug de o explozie ţipând în teroare şi care reuşesc să devină victime apatice. În fond, trebuie să ştim unde îşi petrece Superman existenţa de muritor şi să fim conştienţi pe cine vrea de fapt super eroul să protejeze.
Un oraş credibil înseamnă, un punct în plus pentru dorinţa lui Superman de a proteja omenirea şi oraşul în care locuieşte. Un supererou nu înseamnă absolut nimic pentru publicul larg dacă el nu are de salvat absolut nimic.
Man of Steel ne datorează o metropolă populată real, cu un caracter aparte.

 9. Un Superman Mai Puţin Egoist:

Înţeleg că trebuie să fie dificil să zbori pe o altă planetă îndepărtată, o planetă ce ai crezut că fost distrusă într-un dezastru natural, dar despre care ai auzit întâmplător că ar fi putut supravieţui. Dar să zbori zeci de ani lumină doar pentru a nu găsi nimic acolo şi să şi vorbeşti un film întreg despre asta, este puţin prea mult pentru mine. În Superman Returns, Omul De Oţel este destul de egoist şi uită să îi pese de ceilalţi.
El îi explică lui Lois Lane cum e să fi o figură asemănătoare cu a unui zeu care trebuie să audă în mod constant cereri de ajutor din partea cetăţenilor, în schimb Superman are timp să zboare fără nici o grijă şi fără un scop clar, în loc să ajute la dezamorsarea unor situaţii tensionate.
În cazul lui Superman, nu e nimic eroic în faptul că se preocupă mai mult de aspectul personal, în timp ce neglijează alte cerinţe.

 8. Lipsa De Personalitate A Lui Clark Kent:

Întotdeauna am considerat că atunci când trebuie să convertim lumea fictivă a lui Superman şi Clark Kent în realitate, trebuie să existe o coerenţă în faptul că cei doi nu sunt niciodată în acelaşi loc, în acelaşi timp.
De fapt pentru a deveni puţin mai credibil, Clark Kent trebuie să dezvolte o anumită personalitate, aceea a unui tip stângaci, plin de defecte, un tip care nu se ştie controla când vine vorba de surprize, dar care în schimb este un fel de tocilar cu o inteligenţă rară, un instinct ascuţit, calităţi ce ar face din el un reporter desăvârşit. Un astfel de Clark ar trebui să fie acoperirea perfectă pentru un personaj ca Superman.
În schimb în filmul din 2006 nimeni nu pare îngrijorat de soarta lui Clark Kent.
Superman Returns a mers chiar puţin prea departe, iar în timp ce Clark şi Superman dispar pentru perioade lungi de timp, reapărând în acelaşi timp, nimeni nu ajunge să se întrebe cu voce tare „oare unde a dispărut Clark?”. Lipsa de exploatare a personalităţii unice a lui Clark nu ajută cu nimic la construcţia unui personaj memorabil.

 7. Un Superman Cinstit Şi Onest:

Problema cu un Superman ce are momente emoţionale grele, este destul de discutabilă din punct de vedere etic. Pentru un personaj ce are un set de valori tradiţionale, Omul De Oţel nu pare să aibă nici un fel de remuşcări atunci când abordează soţia unui alt bărbat în Superman Returns.
Mai rău decât atât, valorile fundamentale devin puţin înfiorătoare atunci când Omul De Oţel pluteşte la geamul familiei lui Louis Lane, cu intenţia de a afla ce se spune despre el.
Un portret curat şi un caracter solid, ar inspira publicul.
Pe când un Superman ce cedează uşor unor vicii omeneşti, este foarte dificil de admirat.

 6. Superman Înseamnă O Super Fiinţă:

Putere supraomenească, viteză mărită, rezistenţă exagerată, viziune şi super inteligentă.
Acestea ar fi doar câteva dintre abilităţile pe care le posedă Superman, dar care niciodată nu sunt prezentate într-un mod satisfăcător.
Probabil cea mai impresionantă prezentare a puterii Omului De Oţel în Superman Returns, este ridicarea lentă spre spaţiu a suprafeţei de pământ creată de Lex Luthor cu ajutorul cristalelor kryptoniene.
Dar, nu numai că trebuie să aşteptăm până la sfârşitul filmului pentru a vedea asta, căci în acelaşi timp suntem tachinaţi cu faptul că Superman este slăbit de prezenţa Kryptonitei.
În Superman Returns nu vedem efectiv puterea adevărată a lui Kal-El.
Pentru o fiinţă de pe altă planetă, super-inteligentul Superman, pare puţin confuz de modul în care se desfăşoară acţiunea filmului şi nu pare să anticipeze absolut nimic. Zack Snyder şi Nolan ar trebui să evite această greşeală majoră.
Noi vrem un Superman adevărat, nu o versiune diluată a celui mai puternic supererou.

 5. Mai Multă Acţiune:

În Superman Retuns a fost nevoie de o jumătate de oră pentru a ajunge la prima secventă de acţiune.
Având în vedere că filmul este despre un extraterestru super puternic, lipsa acţiunii este de neiertat.
Superman are nevoie de multe lupte, Superman are nevoie de dreptate, Superman are nevoie… de multă acţiune epică.
Succesele recentelor producţii precum The Avengers sau Dark Knight Rises ne-au demonstrat că publicul a devenit mai matur, absorbind absolut orice scenă epică de acţiune, fie şi la scară largă, atunci când acestea sunt bine făcute.

 4. Originalitate:

Acest aspect ar putea perturba un număr mare de fani.
Oricât am nega acest lucru, un punct de reper în cariera lui Superman pentru marele ecran, rămâne viziunea regizorului Richard Donner.
În 2006, regizorul Bryan Singer a încercat să aducă un omagiu minunat filmelor regizate de Donner, începând cu secvenţa de început, complotul, stilul de filmare şi chiar tema principală a coloanei sonore a lui John Williams.
Totuşi, Superman Returns, a părut puţin ne-la-locul-lui în lumea modernă.
Singura modalitate de a-l readuce pe Superman înapoi în era digitală, ar fi o resetare completă a francizei.
Asta înseamnă că Zack Snyder trebuie să reinventeze personajul Superman, să găsească o modalitate de a rămâne fidel caracterului, fără a deveni sclavul unei reprezentări vizuale tradiţionale.

 3. Efecte Speciale Practice:

Acest lucru ar putea fi o critică nedreaptă la adresa unui film care este acum mai vechi de şase ani.
Dar ţinând cont că Superman Returns s-a bazat prea mult pe efectele vizuale generate pe calculator pentru a crea secvenţe de acţiune, acestea au fost destul de nerealiste atunci, dar şi în prezent.
Tehnologia este evident mult mai bună acum.
În schimb există o mulţime de trucuri cinematografice ce vin odată cu utilizarea cât mai mult posibil a efectelor speciale practice şi amestecarea lor cu CGI.
Nu numai că ar face un film mai realist, dar ar aduce un fior de neegalat pentru o audientă preocupată de realismul prezentat pe ecran.
Provocarea ce mai mare pentru Zack Snyder este găsirea unor efecte speciale practice ce să se integreze într-un film cu Superman.

 2. Personajul Negativ:

Îmi pare rău pentru fanii lui Kevin Spacey şi al lui Lex Luthor, dar acest aspect al filmului din 2006, pur şi simplu nu a funcţionat.
Şi nu pentru faptul că Kevin Spacey nu este un actor talentat.
Din potrivă, Kevin Spacey a fost un actor prea talentat pentru restul distribuţiei şi a creat un personaj mult prea exagerat, dar pe undeva, lipsit de inteligenţă.
Totuşi, când vine vorba de personajul negativ, există o linie fină de care scenariul nu ar trebui să treacă.
Comportamentul disfuncţional, replicile de bază banale şi urletele disperate ale antagonistului principal nu aduc cu sine şi o interpretare genială, ci mai degrabă reprezentarea cinematografică a unui personaj negativ psihopat.
La un moment dat în acţiunea filmului, personajul negativ ar trebui să convingă publicul că este un pericol real, atât pentru Superman, cât şi pentru întreaga populaţie a planetei.
Dacă personajul negativ suferă din cauza scenariului, filmul este sortit eşecului încă de la început.

 1. Lois Lane:

O femeie sexy, încrezătoare, îndrăzneaţă, o super profesionistă plină de compasiune şi curaj, nu?
Nu şi conform viziunii din Superman Returns.
Având la bază una dintre cele mai echilibrate şi sexy personaje de sex feminin din benzile desenate, lipsa de sex-appeal a lui Lois Lane, ar putea fi cea mai gravă greşeală.
Dar făcând asta în mod deliberat, mai ales cu o actriţă ce de altfel are farmecul şi corpul necesar pentru aşa ceva, pare foarte bizar.
Un personaj feminin ce se presupune că a înrobit inima celui mai puternic tip de pe pământ, ar trebui să aibă un caracter la fel de puternic şi de maleabil.
Poate că într-un fel munca lui Amy Adams ca şi Lois Lane în Man Of Steel, va fi mult mai uşoară.
Ea va trebui să facă exact opusul a tot ceea ce a făcut Kate Bosworth în Superman Returns.
Cu o poveste de dragoste ce necesită atenţia publicului, Man Of Steel va ajunge cu siguranţă aproape de sufletul publicului.

Spre final, ştiind că Zack Snyder şi Christopher Nolan vor încerca o abordare nouă a subiectului în cauză, nu îmi rămâne decât să sper că cele 10 greşeli din trecut vor fi evitate, cu speranţa personală că Superman Man Of Steel va aduce pe ecrane un film plin de acţiune, o poveste fantastică, un personaj negativ inteligent şi o poveste de dragoste demnă de îndrăgitul super erou.
✐ Silviu

3 comentarii

  1. Superman Returns nu a fost chiar atat de rau, dar in schimb actrita ce a jucat rolul lui Lois a fost un dezastru total.
    Barndon are alura de Superman si a fost simpatic, cam slabut in joc dar simpatic.

  2. "Putere supraomenească, viteză mărită, rezistenţă exagerată, viziune şi super inteligentă.

    Acestea ar fi doar câteva dintre abilităţile pe care le posedă Superman, dar care niciodată nu sunt prezentate într-un mod satisfăcător."

    That 😉
    Probabil as fi putut sa trec cu vederea neutilizarea unor efecte sonore originale, dar ei au preferat sa se inspire din versiunea lui Donner.
    Lancezeala filmului din 2006 a fost in mare parte datorita relatiei dintre clark si lois.
    Au lungit-o putin prea mult, si da, lipsa de actiune a afectat filmul.
    Au fost doar doua face memorabile care mi-au ramas in minte: faza cu avionul si faza cu hoti si mitraliera de calibru mare.
    In rest nu mai tin minte sa ma fi impresionat ceva!
    Ar face bine sa nu o "lalaiasca" cu urmatorul fiindca dezamagirea va fi si mai mare.

  3. lipsa de actiune a fost acuta, asa e, dar filmul overall nu a fost chiar atat de rau. in compratie cu cele vechi, scenariul a lasat de dorit.
    sunt de acord, superman trebuie sa fie in primul rand un film de actiune si dupa aceea sa trateze alte aspecte ale originii lui sau legaturile sale personale.
    bun articol… la cat mai multe 🙂

Lasă-ne un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.